λεπτος χοντρος

Σίγουρα γνωρίζετε αρκετά άτομα για τα οποία το φαγητό δεν αποτέλεσε ποτέ πρόβλημα, σε αντίθεση με εσάς που όσο και αν προσπαθήσατε να χάσετε βάρος ποτέ δεν τα καταφέρατε ή επιστρέψατε στα ίδια κιλά μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Η διαφορά σας με αυτά τα άτομα έγκειται σε αυτές τις 5 απλές ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσετε στον εαυτό σας με ειλικρίνεια.

Ερώτηση 1

Μήπως τρώτε ενώ δεν πεινάτε πραγματικά; Μπορείτε να καταλάβετε τη διαφορά μεταξύ λιγούρας και αληθινής πείνας;

Τα αδύνατα άτομα ξέρουν να διακρίνουν τη διαφορά μεταξύ πείνας και βουλιμίας, και μπορούν να σταματήσουν τον εαυτό τους από το να ξαναφάνε κάτι που λιγουρεύονται, αφού ξέρουν ότι δεν το χρειάζονται πραγματικά.

Αυτό που μπορείτε να κάνετε εσείς είναι πριν καταναλώσετε το οτιδήποτε, να βάζετε τον εαυτό σας στην διαδικασία να σκεφτεί αν πραγματικά αισθάνεται πείνα. Μπορείτε να εξασκηθείτε σε αυτό συνειδητοποιώντας πως αισθάνεστε μετά την κατανάλωση ενός γεύματος, και πως αισθάνεστε όταν έχετε αρκετές ώρες να φάτε.

Ερώτηση 2

Μήπως τρώτε μέχρι να σκάσετε και όχι μέχρι να χορτάσετε;

Συνήθως οι λεπτοί άνθρωποι τρώνε μέχρι να χορτάσουν και δεν αισθάνονται την ψυχαναγκαστική ανάγκη να καθαρίσουν το πιάτο τους. Τα άτομα αυτά αισθάνονται άβολα όταν δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν με ευκολία έναν περίπατο μετά το γεύμα τους, σε αντίθεση με εσάς που θέλετε να φάτε μέχρι και την τελευταία μπουκιά του νοστιμότατου φαγητού σας, ανεξαρτήτως του συνεπαγόμενου φουσκώματος.

Χρειάζεται εξάσκηση για να μπορέσετε να αυτοσυγκρατηθείτε και να μην περάσετε την λεπτή γραμμή που αισθάνεστε χορτάτοι και όχι παραφουσκωμένοι. Πρέπει να μάθετε να αισθάνεστε καλά με τον εαυτό σας όταν σταματάτε να τρώτε μόλις νιώσετε χορτάτοι.

Ερώτηση 3

Μήπως αναζητάτε συναισθηματική παρηγοριά στο φαγητό;

Οι αδύνατοι άνθρωποι δεν στρέφονται στο φαγητό όταν νιώθουν πιεσμένοι ή στεναχωρημένοι, ενώ εσείς έχετε ως αυτόματη παρηγοριά ένα βαζάκι μερέντα στο ντουλάπι σας για “ώρες ανάγκης” . Η αλήθεια είναι βέβαια πως αυτό δικαιολογείται από το γεγονός πως όταν τρώμε σοκολάτα απελευθερώνονται από τον εγκέφαλό μας οι ουσίες ενδορφίνη και σεροτονίνη, που βελτιώνουν την διάθεση.

Τι μπορούμε να κάνουμε για αυτό; Σας έχουμε καλά νέα! Το ίδιο αποτέλεσμα μπορεί να επιτευχθεί και με την άσκηση. Οι ενδορφίνες παράγονται και κατά την άσκηση, δημιουργώντας ένα αίσθημα ευφορίας στον οργανισμό μας. Αντικαταστήστε λοιπόν την κατανάλωση σοκολάτας με λίγο τζόκινγκ στην παραλία και δεν θα αναζητήσετε ξανά παρηγοριά στο φαγητό.

Ερώτηση 4

Όταν πάρετε βάρος απογοητεύεστε και τα παρατάτε;

Άν τα αδύνατα άτομα πάρουν λίγο βάρος συνειδητοποιούν πως δεν
ήρθε και η συντέλεια του κόσμου, αλλά ξέρουν ότι πρέπει να προσέξουν λίγο περισσότερο την διατροφή τους και να ασκηθούν λίγο παραπάνω. Εσείς μόλις δείτε τον δείκτη της ζυγαριάς σας να ανεβαίνει ή αν παραφάγατε γλυκά σε ένα πάρτυ, θεωρείτε πως η προσπάθειά σας χάθηκε και πλέον δεν υπάρχει νόημα να προσπαθήσετε να επανορθώσετε.

Πρέπει να μάθετε να διδάσκεστε από τα διατροφικά (και όχι μόνο) παραπτώματά σας, να μην τα ξανακάνετε ή αν τύχει και επαναληφθούν να είστε σε θέση να επανέλθετε στο διατροφικό σας πρόγραμμα αμέσως. Αν το καταφέρετε αυτό θα νιώσετε πιο δυνατοί και με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση.

Ερώτηση 5

Σταματάτε να κάνετε δίαιτα μόλις χάσετε βάρος;

Η διαφορά ανάμεσα στα λεπτά άτομα και σε εσάς που εμφανίζετε το λεγόμενο φαινόμενο “γιο-γιο” είναι πως τα άτομα αυτά δεν κάνουν δίαιτα, αλλά σωστή διατροφή καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής τους, διότι θέλουν να είναι αδύνατα και υγιή για πάντα.

Οφείλετε στον εαυτό σας να μάθετε να τρώτε σωστά, και όχι απλά να ακολουθήσετε τυφλά για μερικές εβδομάδες ένα τυποποιημένο πρόγραμμα δίαιτας. Συζητήστε με τον διαιτολόγο σας, όλες σας τις απορίες και ζητήστε να του να σας μάθει ποιο είναι το σωστό πλάνο διατροφής, ώστε να το υιοθετήσετε σαν συνήθεια για όλη σας τη ζωή.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>